یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ |۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 8, 2024
دانشگاه امام رضا مشهد

حوزه/ دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در سال ۱۴۰۳ از بین متقاضیان مقطع «کارشناسی» و «کارشناسی ارشد پیوسته» دانشجو می‌پذیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در سال ۱۴۰۳ از بین متقاضیان مقطع «کارشناسی» و «کارشناسی ارشد پیوسته» در هفت رشته با شرایط خاص دانشجو می‌پذیرد.

این دانشگاه در راستای اجرای مأموریت ها و سیاست های آستان قدس رضوی و مصوبه هیات امناء، به منظور افزایش کیفیت آموزشی، در پنج رشته کارشناسی و دو رشته کارشناسی ارشد پیوسته از بین متقاضیان بر اساس شرایط خاص و انجام مصاحبه دانشجو می پذیرد.

رشته های؛ «حقوق(زن/مرد)»، «روان شناسی(زن/مرد)»، «آموزش زبان انگلیسی(زن)»، «مترجمی زبان انگلیسی(زن)» و «علوم ورزشی(زن)» در مقطع کارشناسی و «معارف اسلامی و ارشاد گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی(زن/مرد)» و «معارف اسلامی و ارشاد گرایش علوم قرآن و حدیث(زن/مرد)» در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته رشته‌هایی است، که دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در سال ۱۴۰۳ بر اساس شرایط خاص و مصاحبه دانشجو پذیرش می کند.

رشته های با آزمون

همچنین «حقوق» و «معارف اسلامی و ارشاد گرایش های فقه و مبانی حقوق اسلامی و علوم قرآن و حدیث» رشته های با آزمون دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) است و داوطلبان دختر و پسر برای پذیرش در این رشته ها علاوه بر کسب نمره لازم در آزمون کتبی (کنکور سراسری)، مصاحبه حضوری می شوند و دعوت به مصاحبه از سوی دانشگاه در رشته های ذکر شده دارای شرایط خاص به منزله تایید نهایی نبوده و اعلام نتایج نهایی پس از مصاحبه علمی و فرهنگی و احراز صلاحیت های لازم توسط سازمان سنجش آموزش کشور همزمان با سایر رشته ها اعلام خواهد شد.

رشته های بدون آزمون

رشته های «علوم ورزشی»، «آموزش زبان انگلیسی» و «مترجمی زبان انگلیسی» تنها برای خواهران و «روان شناسی» ویژه خواهران و برادران جزو رشته های بدون آزمون دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) است که بر اساس سوابق تحصیلی متقاضی و انجام مصاحبه حضوری، داوطلبان پذیرش می شوند و اسامی پذیرفته شدگان توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌گردد.

پذیرش در دو واحد مستقل خواهران و برادران

نکته مهم که باید متقاضیان تحصیل در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) که منتسب به آستان قدس رضوی بدانند، آن است که پذیرش دانشجو در این دانشگاه به صورت تک جنسیتی و در دو واحد مستقل و ممتاز دانشگاهی ویژه خواهران و برادران خواهد بود.

از سال ۱۳۹۲ و از ابتدای تأسیس رشته کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و ارشاد در دو گرایش «فقه و مبانی حقوق اسلامی» و «علوم قرآن و حدیث» این رشته بر اساس شرایط خاص و مصاحبه پذیرش می شود و در سال های آتی در تمامی رشته های مقطع کارشناسی دانشگاه که شامل ۱۳ رشته بدون آزمون و سه رشته با آزمون است، پذیرش دانشجو با شرایط خاص و انجام مصاحبه علمی و فرهنگی صورت خواهد گرفت.

رشته های بدون آزمون و بدون مصاحبه

همچنین در سال ۱۴۰۳ پذیرش دانشجو در سایر رشته های مقطع کارشناسی از جمله؛ «حسابداری»، «مدیریت بیمه»، «مدیریت بازرگانی»، «مدیریت مالی»، «مشاوره»، «علوم تربیتی»، «مهندسی برق»، «مهندسی کامپیوتر» و «مهندسی پزشکی» بدون آزمون و صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان و بدون مصاحبه خواهد بود و علاقه مندان جهت ثبت نام می توانند به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نمایند.

داوطلبان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت دانشگاه به نشانی www.imamreza.ac.ir مراجعه و یا با شماره تلفن ۳۸۰۴۱-۰۵۱ داخلی های ۳۱۰۲ ویژه خواهران و ۱۱۲۴ ویژه برادران تماس حاصل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha